Tältä sivulta löydät vastaukset Usein Kysyttyihin Kysymyksiin. Jos et löydä vastausta kysymykseesi täältä, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Bittimaatti ei antanut coineja, mitä teen?

Jos Bittimaatti ei syystä tai toisesta lähetäkään sinulle juuri ostamiasi bitcoineja, lähetä asiakaspalveluumme viesti seuraavilla tiedoilla:

  • millä Bittimaatilla asioit
  • lompakko-osoite, johon tilasit bitcoinit

Palautus saadaan tehtyä tuota pikaa, kun tiedot on tarkistettu. 

Bittimaatti ei antanut seteleitä, mitä teen?

Jos Bittimaatti ei syystä tai toisesta anna sinulle seteleitä bitcoineja myydessäsi, lähetäthän asiakaspalveluun viestin seuraavilla tiedoilla:

  • bittimaatin kryptovaluuttaosoitte, johon maksun teit
  • oman lompakkosi osoitte, johon hyvitys voidaan maksaa

Palautus saadaan tehtyä tuota pikaa, kun tiedot on tarkistettu.

Bittimaatti lähetti coinit väärään osoitteeseen, mitä teen?

Jos olet luonut lompakossasi uusia osoitteita ja syötit bittimaattiin vahingossa jonkin vanhoista osoitteista, lähetyksen pitäisi saapua perille normaalisti. Vanhat kryptovaluuttaosoitteet eivät lakkaa toimimasta, kunhan kyseinen lompakko on edelleen hallinnassasi.

Olethan tarkkana Bittimaatin käytössä, sillä setelin syöttäminen automaattiin on sitova ostopäätös, eikä väärään osoitteeseen lähetettyjä kryptovaluuttoja ole mahdollista saada takaisin.

Onko Bittimaatissa riittävästi saldoa?

Jos olet menossa ostoksille mutta mietit, onkohan jossan tietyssä Bittimaatissa tarpeeksi saldoa, voit tarkastaa tilanteen ennen matkaan lähtöä täältä.

Selaa sivua alemmaksi, kunnes löydät “Sijainnit” otsikon alta jokaisen Bittimaatin kertanosto- ja ostosaldon, sekä tilan. Jos tila on Online, Bittimaatti on toiminnassa. Jos tila taas näyttää Offline, ei Bittimaatti ole silllä hetkellä käytettävissä.

En muistanut hakea varojani Bittimaatista myynnin jälkeen, miten saan rahani takaisin?

Kun myyt Bittimaatilla bitcoineja, automaatti pyytää välillä puhelinnumeron, johon se myöhemmin ilmoittaa milloin voit hakea käteiset automaatilta. Tämä tapahtuu usein varsinkin suurempien summien kohdalla.

Tekstiviestin saapumisen jälkeen sinulla on vuorokausi (24h) aikaa hakea käteiset Bittimaatilta. Jos et ole kerennyt hakemaan varoja, laitathan viestiä asiakaspalveluumme seuraavilla tiedoilla:

  • bittimaatin kryptovaluuttaosoite, johon teit maksun
  • oman lompakkosi osoite, johon hyvitys voidaan maksaa

Palautus saadaan tehtyä tuota pikaa, kun tiedot on tarkistettu.

Onko Bittimaatissa osto- tai nostorajaa?

Lakiuudistuksen myötä Bittimaateilla asioiminen vaatii käyttäjältään tunnistautumisen. Bittimaatteja voi tunnistautumisen ohella käyttää täysin normaalisti 5000€:n kertaosto- sekä myynti rajalla 10 000€ asti, jonka jälkeen asiakkaan on luotava itselleen Coinmotion-tili. 

Mitä 10,000€ osto- ja myyntiraja tarkoittaa?

Kyseinen 10,000€ raja liittyy 1.12 voimaan astuneeseen lakiin asiakkaan tunnistamisesta ja sen tuomista rajoista kaupankäyntiin. Bittimaatteja voi verkkopankkitunnistautumisella käyttää täysin normaalisti 5000€:n kertaosto- sekä myynti rajalla 10 000€ asti, jonka jälkeen asiakkaan on luotava itselleen Coinmotion-tili. 

Bittimaatilla tunnistautuessa käytät verkkopankkitunnuksia. Tämä on ns. kevyt tunnistautuminen, joka lain mukaan oikeuttaa sinut käymään kauppaa Bittimaateilla 10,000 euron edestä (koko asiakkuutesi aikana, ei pelkästään päivän tai vaikka kuukauden aikana).

Coinmotion tilin luonti vaatii sinulta verkkopankkitunnusten lisäksi KYC-lomakkeen täyttämisen sekä muiden henkilökohtaisten tietojen antamisen. Tämä on ns. vahva tunnistautuminen, joka lain mukaan oikeuttaa sinut käymään kauppaa Bittimaateilla niin paljon kuin haluat.